ΚΑΠΠΑΔΟΚΙΑ

Έχει τύχει ποτέ να βρεθείς σε ένα μέρος και να νιώσεις ότι ανήκεις εκεί; Να ερωτευτείς με την πρώτη ματιά; Να θες να ξυπνάς κάθε πρωί εκεί; Κάτι τέτοιο ένιωσα εγώ μόλις πάτησα το πόδι μου στην Καππαδοκία.

Το ταξίδι

Δεν πήγα απευθείας στην Καππαδοκία από την Ελλάδα. Πρώτα πήγα στην Κωνσταντινούπολη, όπου έμεινα τέσσερις μέρες και από εκεί πέταξα για την Καππαδοκία και έμεινα δύο βράδια.

Από Κωνσταντινούπολη πέταξα με Pegasus Airlines από το αεροδρόμιο, που βρίσκεται στην ασιατική πλευρά της Πόλης, το Sabina Gökçen. Προσγειωθήκαμε στο Kayseri Erkilet Airport. Υπάρχει και το αεροδρόμιο στο Nevsehir, αλλά εμείς προτιμήσαμε το πρώτο.

Το ξενοδοχείο, στο οποίο μείναμε, ήταν στο Göreme. Από το αεροδρόμιο είχαμε κλείσει μεταφορά από το ξενοδοχείο και μας στοίχισε 50 τούρκικες λίρες το άτομο (8 ευρώ περίπου). Είναι μια πολύ οικονομική λύση και συμφέρει, καθώς η διαδρομή ήταν γύρω στη μια ώρα και οι δημόσιες συγκοινωνίες εκεί είναι σχεδόν ανύπαρκτες. Φαντάσου πως πηγαίνεις σε ένα χωριό. Έτσι καταλαβαίνεις πως είναι περίπλοκη η μετακίνηση.

Καππαδοκία

Αρχικά η Καππαδοκία είναι περιοχή, όπως η Ήπειρος και όχι μια συγκεκριμένη πόλη. Είναι από τις μεγαλύτερες περιοχές της Μικράς Ασίας. Αποτελείται από μικρά χωριά, όπως το Göreme, το Nevsehir και το Ürgüp. Το όνομά της σημαίνει «η χώρα των όμορφων αλόγων», σημασία που την αντιπροσωπεύει πλήρως, αφού παντού υπάρχουν ράντσα και στάβλοι με άλογα, άλογα που κυκλοφορούν ακόμα και στους μεγάλους δρόμους την περιοχής.

Quick history lesson: Στην Καππαδοκία έμεναν χριστιανοί ορθόδοξοι Έλληνες μέχρι που εκδιώχτηκαν, γι’ αυτό και υπάρχουν αμέτρητες μικρές εκκλησίες με τοιχογραφίες, που πολλές διατηρούνται ακόμα και σήμερα. Μάλιστα η Καππαδοκία είχε χριστιανικό πληθυσμό κατά πλειοψηφία μέχρι τον 12ο αιώνα μ.Χ. Στη συνέχεια διατήρησε μια χριστιανική μειονότητα μέχρι την ανταλλαγή πληθυσμού το 1923 μετά τη Συνθήκη της Λωζάνης.

reme

Εμείς μείναμε στο Göreme, το οποίο σε συνδυασμό με τις μονολιθικές εκκλησίες της Καππαδοκίας ανακηρύχθηκαν μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς από την UNESCO το 1985.

Πού να μείνεις

Falcon Cave Suites

Το ξενοδοχείο αυτό είναι μια μικρή οικογενειακή επιχείρηση. Ο Kadir με την οικογένεια του είναι υπέροχοι άνθρωποι, πρόθυμοι να σε βοηθήσουν με οτιδήποτε χρειαστεί. Το πρωινό του ξενοδοχείου είναι σε μια μικρή ξύλινη τραπεζαρία. Αισθάνεσαι πως ξυπνάς το πρωί στο σπίτι της γιαγιάς σου και τρως το πρωινό που έχει φτιάξει με τα χεράκια της.

Το δωμάτιο μας ήταν μια πανέμορφη σπηλιά, η οποία είχε όλες τις ανέσεις, συμπεριλαμβανομένου και ένα τζακούζι στο μπάνιο μας. Ήταν μια πρωτόγνωρη εμπειρία να κοιμάσαι σε μια πολυτελή σπηλιά και ανυπομωνώ να επισκεφτώ ξανά ένα τέτοιο μέρος. Αναμφίβολα είναι ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των περισσότερων ξενοδοχείων της Καππαδοκίας.

Henna Hotel

Το ξενοδοχείο Henna Hotel είναι ένα αξιοθέατο από μόνο του. Πέτρινο με ανατολίτικα στοιχεία. Επιπλέον θα σε μαγέψει η ταράτσα του. Είναι στρωμένη με παραδωσιακά χαλιά και μαξιλάρια και αποτελεί το ιδανικό σημείο για να ξυπνήσεις νωρίς το πρωί και να θαυμάσεις τα αερόστατα που κατακλύζουν τον ουρανό της πειροχής. Η θέα είναι μοναδική. Το πρωί που ανέβηκα στην ταράτσα μαγεύτηκα.

Είναι απίστευτος ο ροζ ουρανός, την ώρα που ο ήλιος υψώνεται ψηλά στον ουρανό και σιγά σιγά την θέση του ροζ παίρνουν πορτοκαλί θερμές αποχρώσεις. Η ανατολή του ήλιου σε συνδιασμό με τα εκατοντάδες χρωματιστά αερόστατα στον ουρανό είναι μια εικόνα που πρέπει να δει οπωσδήποτε κάποιος μια φορά στη ζωή του. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που το μέρος αυτό το επισκέπτονται άνθρωποι από όλον τον κόσμο, μόνο και μόνο για να θαυμάσουν αυτό το τοπίο.

Πού να φας

Turkish Ravioli Restaurant

Στην όμορφη βεράντα του εστιατορίου απολαύσαμε παραδοσιακό τουρκικό φαγητό, ενώ χαζεύαμε παράλληλα την θέα και τις πέτρινες κορυφές των βουνών του Göreme.

Δοκιμάσαμε το Chicken Pottery Kebap, το οποίο είναι ένα από τα πιο διάσημα φαγητά στο Göreme. Σου σερβίρουν ένα πήλινο δοχείο και μέσα βρίσκεται το κρέας, το οποίο ακόμα βράζει στη σάλτσα του και συνοδεύεται με ρύζι. Φυσικά δοκιμάσαμε και τα κεμπάπ τους.

One Way Café – Restaurant

Το εστιατόριο αυτό το επίσκεφτήκαμε το πρώτο μας βράδυ στην περιοχή, αφού τακτοποιηθήκαμε στο ξενοδοχείο. Το μαγαζί είναι χωρισμένο στα δύο. Στη μία πλευρά έχει τεράστιες μαξιλάρες και μεγάλους ναργιλέδες, ενώ η άλλη πλευρά είναι το εστιατόριο.

Το καλύτερο κομμάτι ήταν ότι είχε ζωντανή μουσική. Ήταν πολύ ωραία εμπειρία. Δεν έχει πολύ μεγάλη διαφορά από τα ελληνικά ρεμπετάδικα που έχουν και αυτά ζωντανή μουσική.

Επιλέξαμε να φάμε τούρκικα pancakes, τα οποία δεν είναι σαν αυτά που έχουμε στο μυαλό μας. Είναι περισσότερο σαν τυρόπιτα απλά με λεπτή ζύμη, αυτήν που εμείς χρησιμοποιούμε για pancakes. Πήραμε με τυρί και κιμά για να δοκιμάσουμε και τα δύο. Το αγαπημένο μου ήταν με το τυρί.

Αυτές οι πίτες ήταν σχεδόν σε κάθε τούρκικο εστιατόριο. Σε πολλά μαγαζιά μάλιστα κάποιες κυρίες τις ζύμωναν μπροστά σου, στη μια πλευρά του μαγαζιού και στη συνέχεια τις έψηναν σε ξυλόφουρνους.

Τι να κάνεις στο reme

Ιππασία

Δε γίνεται να πας στην Καππαδοκία και να μη γυρίσεις τις υπέροχες κοιλάδες της με τα μοναδικά τοπία που σε καλέι να τα ανακαλύψεις. Ένας ξεχωριστός τρόπος για να το κάνεις είναι η ιππασία. Εμείς επιλέξαμε το Moonlight Horse Ranch και συγκεκριμένα διαλέξαμε το Sunset Tour, που διαρκεί δυο ώρες. Οι άνθρωποι που έχουν το ράντσο είναι πολύ ευγενικοί και σε κάνουν να νιώθεις μια αληθινή περιπέτεια western.

Διασχίσαμε το Göreme και κατευθυνθήκαμε προς τις κοιλάδες. Το αποκορύφωμα της βόλτας μας ήταν το σημείο του ηλιοβασιλέματος. Την ώρα που έδυε ο ήλιος φτάσαμε στη Love Valley και ο ουρανός είχε πάρει μοβ αποχρώσεις. Ο ήλιος άγγιζε τις κορυφές των ιδιόμορφων βουνών της περιοχής και κάναμε μια στάση, ώστε να χαζέψουμε το ηλιοβασίλεμα.

reme Open Museum

Το reme Open Museum είναι ένα από τα πιο δημοφιλή αξιοθέατα της Καππαδοκίας. Είναι πολύ κοντά στο κέντρο του Göreme και εμείς πήγαμε με τα πόδια, ήταν περίπου 10-15 λεπτά. Μπορείς να πας και με ταξί, αλλά κατά τη γνώμη μου δεν αξίζει γιατί και θα απολαύσεις μια ωραία μικρή διαδρομή και θα γλιτώσεις χρήματα.

Η είσοδος κοστίζει 40 τούρκικες λίρες, περίπου 7 ευρώ και έχει περισσότερα από τριάντα εκκλησάκια για να δεις. Παράλληλα βλέπεις τις σπηλιές, στις οποίες ζούσαν οι άνθρωποι και συγκεκριμένα οι Έλληνες που κρυβόντουσαν από τους Οθωμανούς.

Hot Air Balloon Tour

Δεν πρέπει να φύγεις από την Καππαδοκία, χωρίς να ανέβεις στα αερόστατα. Είναι μια μοναδική και ανεπανάληπτη εμπειρία που πρέπει να ζήσεις. Προετοιμάσου όμως για πολύ κρύο, αφού οι βόλτες γίνονται τα ξημερώματα ώστε να πέφτουν στην ανατολή του ηλίου.

Η Καππαδοκία γενικά έχει κρύες θερμοκρασίες, οπότε όπως καταλαβαίνεις όταν βρίσκεσαι ψηλά με το αερόστατο, το κρύο είναι αρκετά τσουχτερό.

Καλό θα ήταν να κλείσεις τη διαδρομή σου πριν φτάσεις γιατί πολύ δύσκολα θα βρεις διαθέσιμο αερόστατο εκείνη τη στιγμή. Επιπλέον να κλείσεις τη βόλτα σου τις πρώτες μέρες που θα φτάσεις, γιατί αν έχει κακό καιρό και δε μπορεί να πετάξει το αερόστατο, να μπορούν να στο μεταφέρουν για την επόμενη μέρα που θα είσαι εκεί. Οι βόλτες με το αερόστατο κοστίζουν περίπου 160-250 ευρώ το άτομο.

Η Καππαδοκία είναι το πιο Instagramable μέρος που έχω επισκεφτεί. Μόλις πάτησα το πόδι μου στο μέρος πραγματικά ένιωσα μια οικειότητα. Πιστεύω πως είναι η απόλυτη ευτυχία να ξυπνάς κάθε μέρα και να αντικρίζεις αυτήν την θέα. Η ηρεμία αυτού του τόπου και η φύση σε τραβάει να μείνεις κοντά της, να την αγαπήσεις και να την φροντίσεις.

Πήγαινε έστω και μια φορά στη ζωή σου στην Καππαδοκία και θα με θυμηθείς. Αυτό το μέρος είναι μοναδικό.

Τι πρέπει να ξέρεις πριν πας στην Καππαδοκία:

• Για να ταξιδέψεις από την Ελλάδα δε χρειάζεται να έχεις διαβατήριο. Αρκεί μια καινούργιου τύπου ταυτότητα.
  • Στην Τουρκία το νόμισμα τους είναι η τουρκική λίρα (1 ευρώ=6.50 τουρκικές λίρες περίπου).
  • Καλό θα ήταν να έχεις μαζί σου μετρητά, καθώς πολλά μαγαζιά δε δέχονται κάρτες.
  • Στην Καππαδοκία οι θερμοκρασίες είναι πιο χαμηλές από την Κωνσταντινούπολη. Καλύτερα να έχεις μαζί σου φούτερ ή ζακέτα, κυρίως νωρίς το πρωί και το απόγευμα μόλις πέσει ο ήλιος.
  • Έχε στο νου σου ότι τα δεδομένα σου μπορεί να λειτουργούν στην Ελλάδα και στις ευρωπαϊκές χώρες, αλλά όχι στην Τουρκία. Όμως όλα τα μαγαζιά έχουν Wi-Fi, εμείς δεν είχαμε πρόβλημα με αυτό.
  • Πολλές εφαρμογές, μεταξύ άλλων και το Booking.com, απαγορεύονται και μπλοκάρονται με το που εισέλθεις στη χώρα. Φρόντισε να έχεις κάνει νωρίτερα τις κρατήσεις σου, γιατί δεν θες να την πατήσεις.

Αν θέλεις να δεις περισσότερες φωτογραφίες και βίντεο από το ταξίδι μου, βρες τα στο instagram μου!